Bu Ramazan bayramda,pandeminin etkileri yavaş yavaş azalırken tamamen olmasa da toplumda
,pandemiden önceki alışkanlıklarına dönmek istiyor.Aslında bu noktada yapılması gereken
şey,toplumun pandemi sırasında elde ettiği e ticaret alışkanlığının devamlılığını sağlamak olucaktır.Bu
makalede tatil dönemleri verimlilik nasıl arttırılır , sorusunu yanıtlamaya çalışacağım.
Tatil dönemlerinde global pazarlara baktığımızda ülkelerin kültürel alışkanlıklarından,sosyal hayatlarına göre bir çok farklı kriter olsa da genel anlamda stratejiler bellidir.
Yukarıda paylaşılan bir çok madde halihazırda e ticaret pazarlamasında etken bir konumda.Burada sadece son madde üzerinde durmak istiyorum.
Pazarlama 4.0 dan bu yana bir çok pazarlama stratejisi geliştirilmiştir fakat ,bu stratejiler tamamen sektörel ve dönemsel olabiliyor.Tatil dönemleri de bunlardan biri diyebiliriz.Ancak bu gibi zamanlarda en önemli etken iyi bir gözlemdir.Bu Ramazan bayramına baktığımızda eskisi gibi 9 10 gün tatil yapmayacağız.Dolayısı ila insanlar şehir dışından çıkmayacak.
Ramazan bayramı birinci günü İstanbul trafiği
Ramazan bayramı birin günü İstanbul hava durumu
Görüyoruzki bu bayram geçmiş bayramlarından farklı geçeçek .Havaların kapalı ve yağmurlu,aynı zamanda biryerlere çıkamayan insanlar haliyle e ticaret e yönelicektir.
Burada zaten müşteri ayağınıza kadar geliyor sadece toplumun ruh halini anlamalı,doğru pazarlama kanallarıyla olabildiğince kişiselleştirilmiş ürünler ile karşısına çıkmak zorundasınız.
Unutmayalım hangi yüzyılda olursanız olun yağmurlu havada herzaman şemsiye satarsınız.